Připravit a odeslat newsletter nevypadá jako náročná činnost. A taky není. Problém nastává, když zjistíte, že z něj nemáte konverze… pokud tedy měříte nějaké konverzní události, což je sám o sobě úspěch, protože jsem měl možnost vidět řadu klientů, co nic neměřili.
Efektivní emailové kampaně vyžadují kvalitní & legálně získanou databázi kontaktů. Pokud jste emailové adresy získali „nějak“, riskujete právní komplikace, které v době existence GDPR mohou být dosti nákladné a tím pádem i likvidační.
Další nezbytná věc je důkladné měření konverzí. Každý odkaz, který vede na váš web je potřeba doplnit o tzv. UTM parametry. Díky tomu můžete snadno vyhodnotit reálný dopad vašich emailových aktivit na konverze na webu.
Pakliže jste splnili tyto dvě podmínky, máme se spolu o čem bavit. Emailový marketing není komplikovaný, vyžaduje určité (ne složitě získané) znalosti, trochu kreativního myšlení a kvalitní software jako je Mailchimp, se kterým pracuji já a doporučuji ho všem klientům.
Pokud provozujete eshop a máte vlastní databázi kontaktů, na kterou rozesíláte pravidelně newslettery a snažíte se z nich získat konverze, určitě víte, popř. máte ověřeno z Google Analytics, že je možné databázi využít k získání objednávek. Dalo by se říct, že sedíte na zlatě a stačí ho jen „vyšťourat“.
O to víc potřebujete odborníka, který vám poskytne nový úhel pohledu na vaše emailové aktivity.
Vybraní klienti, kterým jsem pomohl s emailovým marketingem:
-Dotykacka.cz
-Ceskapozice.cz
-Atlas.cz
Co pro vás udělám:
-Zhodnotím výchozí stav aktivit
-Navrhnu změny aktivit